Monday, December 20, 2010

keletihan...

wargh!!!!!!!!!!!!!.....
rindunyer pade my blog nie....
huhuhuhuhu.....
sebenaryer aku baru balik dari tgk spupu aku....
sorg sakit...n sorg lagi baru lepas melahirkan....
alhamdulilah dua2 selamt....
mkck aku dapt cucu pmpuan....
hehehehe...
mule2 ari jumaat bapak aku anto kami 2 baranak...
iaitu aku n my ibu...ke kota tinggi....
 pas2 nenek n mkck aku amek kat sne....
n kitorg terus odw g kmpng aku....
kmpg belah ibu aku la....
nk tgk sspupu aku y baru lepas kne operation...
susah nk cter la pasai spupu aku e...kesian sgt3 aku tgk die...
baru umur 15 thn...p da 8 kali kne operate kat tmpat y same...
sume nie sbp die dlahirkan ngn keadaan y kurg smpurna...
bkn cacat fizikal...
tp dalaman....function kat dalam body die xsesempurna insan lain...
usu die xbfungsi ngn baik n tpakse dibedah...setiap kali die mmbesar, die akan susah tok proses mkanan 2...n akibatkan mcm2 effect...
mgu laps die kne operate dari pg cmpai ptg....
n aku se kali nie la y paling teruk sebap kne bwt 2 pmbedahan dalam 1 mase...
ktumbuhan n appendiks...
mybe ade org tau pasal die sebap pnh dulu die kua paper sebap nk mtk bantuan tok pmbedahan die...
mse 2 die kecika ag...
n kos operate die adelah 10 ribu sekali operate...n bygkan la kalu tiap2 tahn die kne operate...mane nk cari...
lg2 skg e, doktor y jd doktor die sejak baby kne pndah kat hospital pakar puteri,,,
hospital swasta....
lg la mahal byaran die,,,
tp alhamdulilah die da djadikan ank angat kat spitl 2 jd kos kalu die bedah pon paling ckit 5 ribu jer...
xla byk banding ngn sblm e kan...
alahamdulilah die da balik uma skg...
cme die xnk mkn n minum....sebap die akan muntah tiap kali mkn ....
tp xmkn pon muntah jugak...
jd, semankin kurus la die,...
keadaan die sgt2 mmbuat org mnangis...aku pon cme tgk die kalu die pndg tmpat lain...
kalu die tgk aku, aku akn pndg tmpat lain...
atok aku pon cakap...muke die skg da sgt2 lain...
mcm bkn die jer....
da lpas tgk die, aku g uma mkck aku...tgk bby...
name bby 2....farah nuha umairah binti nizam kot...sebap aku pngil bapak die nizam jer...hehehehe
comei name 2 kan...
 ni la spupu aku 2....mse die kawin...aku la y jd photograper xde pngalaman e...
heheheh...e2 y xbape chantek....
pnt...xtdo 1 mlm e....
ha....comei2 nme ank die pon...
tp balqis jugak y dalam ati aku...
kan awk kan...hehehehhe...
urm.tgk care die bpantang bwtkan aku gerun n takut la...
mane xnyer...
kne kai bengkung la...
minum air 2, ini...mkn 2 mkn nie...
ades...
aku tgk mkck aku siang ikan haruan pon aku da nek geli...
kembang tekak aku...hahahahha....
kat sne jugak kami msk pulut kuning ngn rendang....
aiseh,....
upenyer senag jew msk pulut 2...huhuhuhu...
mule2 aku mkn, xsedap.cmfm...bkan takat kembang aje...se cam nk muntah...
p lpas 2 aku mkn pulut y dah dkukus bwt kali ke2...
baru la sedap...
n jatuh cinta...
ha....tgk..bkn jatuh cinta pndg ptame aw...hehehhhe...
ptg2 baru aku balik uma...
c nizam 2 la y anto...hehehehe.....
seronok...tp sgt3 penat...sebap kne wat keje la....hehehhe....

d ksempatan e jugak aku nk wish gudlak pade an najwa n arifah...
sebap die amek fastrax n akan g ke melake nti...
jujr aku gtau...aku xterkejot korg nk g...
aku da tau lame....
cme dari sem lpas aku doa xjkan tibe hari y korg btau korg nk g....
tp iyelah...bkn keje aku sume 2...
allah pnye kuase...
jd korg akan tngalkan kami disini....
pergilah...
ko nk tau x arifah, mse ko gtau 2...aku da mngis mlm 2....hehhhehe....
aku da lme tgk ko n kak wa kat fb...jd aku leh phm....
aku mtk pndpat kwn2 aku...n alhamdulilah la...aku leh trime...
n aku lak nshat kat org len supaye terime knyataan nie...
aku se korg pon tau kan sape die...
pd kak wa plak...
sejak semlpas ag...
kte tau kak wa nk amek fastrax...
walau kak wa xpnh ckap kat kitorg...p kte tau dari owg len...
jgn la mrh die ea...
kte y pkse die cter...
ehheheeh....
pesan kite kat cnie, 
bwt kamu berdua....
berjuang lah....
aku tau, bkn senag korg nk bwt kptsn nie...
jd skg dah ade titik noktahnyer...
dan pergilah bjuang disane....
kitorg kat cnie...
xde ape y pisahkan kte kcuali maut kan...
same2 lah bjunag tok kejayaan memasing...
mse depan, kehidupan, dan kejayaan dalam hidup...
teruskan dengan jalan memasing n kte jumpe d penghujung yer....
i gonna miss u really much....


2 comments:

  1. uwaaaaaaaaaaaa sedihhhhhhhhhhhhhhhh......
    dah2 kite tutup cherita ea, t kalau ad rezeki kite hangout same2....
    ingat persahabatan kite xkan putus walaupun kite berjauhan....
    hope masing2 berjaya dengan kehidupan masing2....
    krm slm kt cik pejul k....
    akk doakan kamu berdua ke jinjang pelamin k....hehe

    ReplyDelete
  2. hahahha...
    kak wa...
    baru terbace la komen e...
    hehhe...
    urmm..
    juz coretan semate2...
    xde niat paper pon..
    hehehe...
    inayaallah kite same2 bjaye...
    n jgn la doa dulu..
    huhuh...
    maluu la...
    xcmfm ag pon..hahah...
    okeh..beres kak wa...
    xpon, p la mcj die...jgn isau...kite xmarh...
    hahah...

    ReplyDelete