Friday, December 24, 2010

abah tersayang...

ptg tadi...
mcm ari2 y lain...
aku ngn famili dok kat meja mkn tok same2 minum ptg...
n tgah2 kitorg gelak2...
kringggggggggggggggg.............
telepon rumah brbunyi...
len mcm jer...
huhuhuhu...
yelah...kat uma nie...jrng tepon 2 bbunyi kecuali mkck aku y kat johor 2 tepon...
saje nk borak ngn my mom...
xpon org y uruskan kebun abh...
tp y nie...
len....
adk aku bkali2 say hello...
but no repons....
tp lasly, ntah bape kali...
adek aku say hello...
ade jugak org cakp...
n die nk bckp ngn abg sidik...
hummmm......
tang bile plak bapak aku kne pngl abg e...
da bpk aku 2 ank bongsu...
nk abg2 plk...
huhuhuhu...
erm, lpas bpk aku setel tepon..
barula aku tau...
pkck aku y tepon...
heheheh...
tp pelik...selepas hampir 20 thn 
xcntct ngn kami...
ade ape nk cari kami semula...
bkn ke kami dah dibuang dulu...
mcm2 y aku pkir..
walau mse 2 aku kecik lagi...
yelah, waktu tu...
arwah mk still idop ag..
n my mom da xde since 1998...
kire la sndri yer..
heheheh
tp kjadian 2...
walau samar2...
aku still leh ingat...
n mkin aku besar, mkin aku dapat tau, ngn jelas ape sebap kjadian 2...
kjadian y merubah seluruh keluarga besar kami...
memutuskan hubungan kkluargaan kami sehingga skrg...
sampai aku sendiri xtau y mane pkck n y mane bkn pkck aku...
hahahha...
y adeq aku pon....
lg la die xtau...
tnye byk kali kot...
pkck aku e yg mane 1...
hahahha...
kesian3....
hurmm...
brbalik semula yer...
pkck aku tepon sebap nk jemput knduri kawin ank die...
iyelah...
bagos la kan...

ble pkir3...
ape y bapak aku bwt, memg betol...
bak kate org, susah2  dahulu...
seng2 kmudian kn...
hhehhehe....

ye, dulu memg bpk aku susah...
n sebap 2 la famili kami diketepikan...
aku xtau, mcmane abh n mak leh lalui sume 2...
n aku rase kalu aku da besar mase 2...
memg dah aku maki hamun n marh sape y bwt jahat kat mkayah ak...
tp abh memg sgt pnyabar....
n lpas hampir 20 thn, o myb dah lebih dari e2...
sebap y aku tau, memg abh da sgt2 derite sejak die bpindah ke felda...

hanya kerna sebap HARTA....
tp harinie abh n ibu dah boleh tersenyum...
sebap keluarga kami da bsatu semula...
walaupon xsemua la...
pkck2 kami y mmbenci kami dah mmohon maaf...
dan mahu sambung semula silaturahim kami y sudah lame terputus...
alhamdulilah...

e2 je hanya mmpu aku ucapkan...
dan aku bdoa agar aku jdik tabah n sabar mcm abah...
n aku dapat lalui segala rintangan dengan ketabahan...
bukan  ngn ego...
maklumla...
aku e pndendam...
aku harap...
abh jdik cnth aku nk ilgkan cfat kuat dendam aku nie...
walau abh terima dorg...
to hati aku still marh ngn ape y diorg bwt...
oleh sbp 2...aku harp agar, perasaan e2 hilng...
n abg aku pnh pesan jugak...
biala ape y dah jdik 2...
maafkan la diorg,..
diorg dah tue masing2...
xgune pon bdendam kan...
hmmmmmm............
insyaallah...

ya ALLAH....
hanya kau, tmpat hambamu ber mohon....
ha...
nie la abh aku...
abh y aku paling syang...
n xde duanyer dalam idp aku...
insyaallah...
aku sgt3...
sayang die...
n aku nk jdik mcm die...
aku pon nk husband cam bpk ku. e...
encik md sidik bin hj sulaiman....

 i love u so much abah.!!!!!!!!!!...
akak sayang kat abh....
but sori...i my late mom...
is not have any pic..
but i will try to get...
from anywhre...
for my knangan...=).
tukinah binti wiji....
i miss u....
alfatihah......


No comments:

Post a Comment