Monday, December 27, 2010

dinner wif family...

semalam adelah 26 hb disember 2010...
all my sibling balik n stay kat uma...
d rumah my abah penoh ngn ank mnantu die la,,
nk tlis cucu, cucu die 2 org jew...huhuuh...
so xla bising mane..
cme ank2 da beso jew..
hahaha.....ank2 cik sidik...wawawawa...
erm...jdiknyer...bmula lah hari y pnt buat aku..
hhahha...
pg2 mcm biase..
kne kms uma...
tp arini juz kms ckit2 jer...
ruang tamu aku off dulu sebap kne masak cepat...
ades...
iyerla...dala mk aku nk msk mcm2...lpas 2 hanya kami berdua jer y msk...
mklumla ank2 laki sume..
hahaha...
akq2 ipaq aku lak..
cmpy uma da tngahari...
huhuhu...
p xpela...msk pon sk la...
menu hari ini...
udang masak sambal...
kerang rebus...
n jantung pisang...
hurmmm..
sape xtau jntung pisang 2 ape...p cari kat kamus dewan yer...hahahaha...
urm..setel jer masak,..kami mkn..tp xsume la...
ibu n abh xmkn sebap da mkn kat knduri...
ptg pulak...dalam kul 5 cam 2 la..
kami bramai2 kekubur arwah mak...
sayu jugak la...sebap abh bg aku y siram pusara ibunda...
kalu aku dapat ptahkan balik mase...aku memg nk mintak ampun byk2 kat mk....
tp e2 la...myesal kmudian xde gune kan...
memg aku kcik lagi mse mk tingalkan kami...
tp kejadian 2 still segar...
n ketentuan allah, xde sape boleh halang...
semoga mak dicucuri rahmat...
alfatihah...
kami bace tahlil kat kubur mak...pas2 bersih2 kan cikit...
then kami sume balik...
ha...
mase nie aku da stat loding tahap mksima...
memsaing paking kete kat jalan raye je...
xde y nk turun kerumah pon...
hurm...
upe3nyer...
aku n mk aku jer y lmbt...
diorg da plan nk g dinner kat lua lah...
memg bijak yer...
simpan rahsie memasing...
huhuhu...ape lagi..aku n mk aku balik la...
tkr baju n terus kitorg gerak ke telok sengat...
dengan mngunakan 3 buah kete milik abg2 aku...kami ke telok sengat....
konvoi la kate kan...hehehhe
sampai sane...
pergh!!!!!!!!!!.....
ramai betoi org...yelah...ari minggu kan...
pas kami dapat tmpat jer...
terus oder...
hehehe...
memg jarang dapat mkn reramai...
1 famili..tanpa ade sorg pon y xhadir....
aku lak g beli goreng pisang...
wat smentare tngu mknan kami sampai...
huhuhu...
abg aku lak mmbebel...
bising sebap kerusi xckup...
hahha...
aku diam je la...
n tell him..suh sabar...
biase la kan...org ramai...
hehehhe...
abg aku e...
mcm2...

ha...tgk la...betape romantiknyer bpk aku e...hehehe...
siap men suap2 ag...
hahah..
n for inform to all..
dinner kali nie la..
y paling byk bpk aku suap mk aku...
hahahha...
 i love ibu n abh..=)
ha....y nie lak...
angah aku...
die ng bini n ank sulung die...
c faris..
y pade mk aku td adik die..
akil...
heheheh...
y ni elak aku n my brother...
amin...
aku la y jd potografer tok fmli aku e...
nk arp diorg...
huhuh...
xdo gambo la..
hahaha...
sebap 2 la gmbo e cam xcantik jer...
xprofesional la katerkan...
hahhaha
urm...
amin nie baru abz blaja...
n tga tngu kptsan kpli..
nk jdi ckgu la kater kan...
hekhekhek...

nie mknan aku...
aku je oder mee...sebap mks nk mkn nasi..
memsing oder nasi lemak...
katenyer sedap...
memg sedap..p bg aku..biase la...
mmilih betoi aku e kn...
hehehe...
tp mknan aku byk kan..
hahha...
xde la..
nmpk je aku y oder...p y mkn bkn aku...
baru nk santap...da setel dulu da...
huhuhuh...
dapat gambo pon ok la...
hahaha...
ermmm...ade 4 lg fmli aku y xde dalam gambo...
iaitu..along,alan,kak eki...merangakap bini dei...
n adik ku tersyg...
pojie...
mane tah gambo die...
trdelete kot...
huhuh...
cian3...
hahahah...
fmli kami ini jer..
p juz kuarge kecik cik sidik la...
kalu kuage besar..
nti2 la r...
huhuhu...
n lastly....
gambo mknan kami y telah setel disentap oleh kami....ha...
y tgn tgah mkn 2 la jdik bronzer mknan kami..
hahha...
sume y x abz bwk ke tmpat die setel la...
hahaha....
pas2 kat kete mmbute...yela..da knyg...
hehehe...

sekian...
n harap akan byk lagi aktviti kuarge kami..
n doakan yer...
rcenyer...
thn depan akan btambah ag ahli kuarge kami..p bkn aku la..
along aku..
insyaallah...

ha...
nk btau gak..
kazen aku da leh mkn...
n die da leh balik uma...
rncgannyer..
2hb die akn datng uma aku...
insyaallah...
bye3...nyte..


No comments:

Post a Comment