Monday, February 25, 2013

salahkah menjadi tiri?

assalamualaikum kpd my blog...
sebelum aku bercerita tentang tajuk diatas,
aku ucapkan takziah buat keluarga mak long aku,kerana pak long telah kembali mnghadap ilahi pd petang ahad....al-fatihah buat beliau...
ok,skrg bermula la kisah kita ye...
bdasarkan tajuk diatas,ini adalah pndapat aku,sebap ni blog aku,ske ati aku la....hhahaha
ehem2...back to story syg....
ok2..salahkah aku mnjadi tiri???
adalah sedikit bingkisan buat insan yang paling aku sayangi serta aku hormati setelah abah aku....
knpe aku plu hormat die??knpe plu aku syg sgt2 kat die???
the reasons is,die la insan yg xmngenal erti perkataan tiri...
mybe korg rase kesian kt beliau sebap maksud ayat senang 2 pon xfaham kan??tp e2 yg aku plajari setelah 14 tahun aku hidup denganya....
segala pnderitaannya baru aku ketahui setelah lbh 10 thn beliau hidup dgn kami...
org mungkin akan mngata,org yg mmegang title tiri nie jahat...but not beliau ok....
sebap beliau lah satu2nya insan yg selalu care pasai aku...even kekadang kami pon gadoh gak...cume ,gado biase2 2 normal as person...pastu kami baik semula..hihi
mnagis die ble cerita tentg pngalaman mmbesarkan kami...
aku turut sedih...n harini aku merasa sendiri bgaimana kami tersisih dari yg lain...
atas reason??aku xtau....
10 tahun sekali untuk berjumpa pkck sendiri...haha...pelik kan??e2 la yg terjadi...
ini masalah kami n aku harap sgt2...kebenaran akan terbukti satu hari nanti....


*pesan aku buat insan yg pnh sakitkan hati diorg...aku tahu siapa korg semua n aku akan ingat sampai bila2 pkataan yg kuar kat mulut korg 2...korg buat lagi sekali n mase 2 ade aku,memg kat situ gak aku karate....wacha!!haha..geram nh...heee
ibu,abah,mak,kami akan pertahankan kamu.


No comments:

Post a Comment