Friday, May 6, 2011

hari ini mengamit kenangan lalu

buat kesekian kali nya.....
mlm nie, aku dah kembali ok....
hehehe....
hangin aku kejap je elok la....
ok...arinie aku nk bcerita...
hehhee...nk mengupdate belog kesayangan saya ngn cerita y baru...heheehhe
hari nie....saya bangun pagi....tp xla pg sgt....waktu2  sub\uh...hehhe
hari nie jugak....aku tlg2 ibu n abah kemas2 umah....

almaklumla...12hb nie ade pgawai y nk wat pmeriksaan...utk akkf thn nie...
buat pngetahuan u all...my kampung is felda semenchu...myb ramai y xtau...tp kpd y tau, 
diorg akan taua pe klebihan kampung say...heheh
bermegah pula...hhahah..
ok2...street to point ye....
tgah2 dok myapu sampah....
dedaun y beguguran dihalam rumah aku...
aku terpandang pd seorg insan y sedang mmbonceng ank o ank buah 2 aku xsure la kan..
tp diri die sgt2 aku familiar...
lalu terflash back semule la aku ngn waktu aku budak2 dulu....
aku dulu suke sgt p pasar malam....
tp aku g naik ka n ki la...
xde la moto2 o kete cm bdk zaman2 skrng nie...heheh
biasenye kitorg g 4 org...aku, adek aku, n 2 lagi jiran...
jiran aku 2 adi bradik jugak...
kitorg memg rakan sepermainan...
g mane sume sesame...
ingat lagi bile lepak umah diorg
mkn dalam dulang....
ayah diorg la y slalu
mlayn kami...heheh...
n back 2 masekitorg nk p pasar mlm 2...
dah name pon pasar MLM kan...so, mestila mlm...
heheh,...lepas mngaji, kami pon gerak jenjalan...ngn suka sukinye...
pdahal belinye xla byk..
yela...dpt duit pon rm2...beli jela kopok ngn air...hehheh
ok...mase kami odw blik umah...yela...
jalan la suke2 kan...
bernyanyi2....huhu...nk balik lambat je...t sampai umah, xpyh wat homework...teros p tdo..hehehe
dalam suke2 kami jenjalan...
ade 1 kawasan y gelap sgt2...
mmg xde lampu...n baru2 nie je diorg pasang lampu...
nk diceritakan...
kami lalu kat c2 n mule la...dgr satu suara y sgt2 pelik..
cm kelawar pon ade...jeng3....
n kitorg pon diam berjuta bahasa la....n xsemena2....
ade org y sergah kami lalu kat citu...
mk aih..memg lari x ckup jalan tar la kan.....

mase 2 aku memg xingat jalan pulang la...y pntg lari...lari dan lari..
aku ingat lagi, aku tgah mkn kacang....memg habis tkeluar la.....
bygkan dlm dok gelak2 tetibe kne sergah n terus belari...huish...
sedeyh...dah la naik n turun bukit...memg lolah aku...nsib bek xde asma...
huhuh...
n nsib jugak xkne tangkap dek org 2...mau kalu kne tangkap den kono jual...sapo nk mnjawab oit...
eh2...awt kuat loghat plak nie...huhu

n mlm 2 kami selamat....
hidup lagi sampai sekarang...
korg pkir kan..ape motif die sergah kitorg??????
ha....pkir la sendri eaa...hehehehe...
n for ur information...
mamat y aku ckp bwk moto ngn anak buah die 2 la mamt y kejar kami mlm 2....
n bdasarkan fakta y aku dapat...mamt 2 memg suke myakat...
huish...teruk pngai....
huhuh
so, sekian sahaja la cerita kita pd mlm ini ye....
nyte...





2 comments:

  1. hakhak....mamat tu hnsem x ma???muahahahha

    ReplyDelete
  2. Hahahaaaa... ye ye je mamat tu.. entah2 orang lain.. atau "orang".. haaaaa... ayookk...

    ReplyDelete