Saturday, April 6, 2013

ujian dari yang maha agung....

assalamualaikum buat pembaca yang saya hormati...
alhamdulilah saya tlh mnjadi plajar semester 3 ijazah in economics in uitm perak...
ok,mungkin nh dugaan untuk aku lbh kuat kat sini...
first,aku demam with 38.4 suhu bdn saya n i got 3days mc....ok,then aku kne cucuq coz nk amek sample darah...ermm..xla sakit mne..tp sebap nurse 2 dok men pusing2 jarum 2 kt tgn aku..sakit jgk la...haha..done with treatment n now kne jmpe doc for further information...ok,doc ckp aku dmm tinggi n yg buat die lagi risau sbp darah putih aku kurg...huhu..ook fine,die ckp dtg lagi after 2 days...aku dtg but my fever x surut sgt...36.5... kne cucuq lg...adeh...kali nh doctor yg amek darah aku sbp nurse x sanggup.takot coz tmpat cucuq ritu dah lebam...ok fine.aku yg rasa sakit,demo yg  takot.haha...tpdoc 2 cucuq n amek darah aku byk kali nh...tp xrase sakit langsung n xde plak darah kua2 cm 1st kne cucuq 2...huhu...
in doc room,die compare my blood result n he tell me that everytin ok...huh..alhamdulilah...darah aku pon dah kmbali normal...cme die tetap ckp,antibiotic kne abhkan ye...plus sy bg vit c tok awak..haha..yes!..gembira weh...lau x,risau aku pasai darah 2..huhu
alhamdulilah...abh untuk ujian kesakitan yg aku alami...
ini ubat2 yg aku dapat...ade lagi tmbahan,p malas nh take pic.huhu
ok,ubat demam,selesema,ubat batok,antibiotik yg kotak besau 2,,ubat kahak n ubat kumur,..untuk ape pon aku lupe.huhu,
second ubat,adela vit c ngn diffon kot la 2 name die..huhu
ini pula kahak saya...xtau knpe leh jadi mcm nh....aku yg tgk pon seram....darah plus kahak???OMG!!
dtg pula masalah baru...herm...
owner rumah telah menghalau kami untuk kuar dari uma yg kami sewa skg...
sedeyh x??huhu
ok fine..die bg mase sampai hujung bln 4 nie saje...
mmg la senang nak cari umah lain kn???ape punya tuan rumah la...
susah2 aku cari umah nie dulu...
skg kne halau pulak...
aish...
sabar3...planning ntah mcm2 plan dah dak2 uma aku wat...haha...
kami pon ade gak la 2 ari nh cari uma...p xde..all are rented..
sedeyh..
hidup di perantau an...dgn masalah yg bermacam2...
huhu..
tp salut kpd housemate2 aku nh..
sgt bkerjasama n saling mmberi semangat...
antara kata2nya..
sabar...ini ujian untuk kita...
allah xkan mnguji hambanya melebihi kkuatan hambanya...
sgt terharu..
ok kami bangkit...mncuba hingga ke hari akhir tempoh yang diberikan...
semoga kami dapat melaluinya dan mndapat yang lbh baik dari sekarang....

 

p/s: aku percaya,segala yang ditetapkan oleh Allah adalah yang terbaik buat hambanya...

No comments:

Post a Comment