Tuesday, September 20, 2011

kehidupn ku....

selamat pagi kepada semua warga blog.
mohon ampon bebbayk sebap xde update enty....hahhahahah
aku bkna xon9...
tp mals nk mengupdate...
nk cter psl raye, gambo raye kat akq aku, cne nieh...
so, aku citer2 ntah ape2 je la.ea...

first, aku dah start final xm utk semester 5 aku...
hopely i can do my best. coz aku se sem e la y paling berat sekali.
aku paling sibuk.n aku xsempat nk cover semua y aku belajar.
but thnks to kembo, fara syuhdila n fara syuhaida y byk tlg aku...heeeeeeeeee.
credit tok korg.
lepas nie, kite ade 4 paper lagi kan...
24/9 - law 346. y memg aku suke section3 nieh...n dari dulu ag aku nk jdi peguam.hahhaah
ala...nk wat cne, da sbjek y plu aku amik...heeeee...
tp xpe...hopely, doa2 famli aku dulu2 y ckp aku e pembelit cam lawyer leh jd knyataan tok hari 2.hhahaha
then, 
28/9 - mkt243.kalu xsilap la.hahha... nie sbjek y aku xske sgt, tp senang nk phm..
aku xsske keje2 promote nie, keje amek duit aku ske...hahahhaha
doakan aku dpt a+ tok sbjek nie ye.
third,
ade gap 9 hari sblm paper nieh, memg aku plan baikkkk punya nk balik, tp...
dah kne lect ngn lect ksyangan kami, heeeeeeeee.....miss, sy balik gak, tp kejapppppppppp je tau..huhuhu
7/10 - maf320.okey, sbjek nie memg aku ske dari dulu...tp sem e byk tok kite bfikir...
so, hope fkiran aku cocentrate mase bwt nie.amin...
lastly....yay!!!!!!!!
balik.hahha...belum ag la.
9/10 - paper tok kos aku...memg suke kos akaun e balik lambat2 kan...leh stdy ngn tenang.... n memg suke tutup pintu pagar uitm e lambat2..hahhaah...

ok, harapan tok paper e a+ jugak walaupon kabur2.sebap miss aku ckp, ur performance sem e turun.hahahah...byk sgt dating katenyer...huuuuuuuuuu....
belum last ag tau,

nk cter2 nie...

14/9 aku ade seminar o ceramah o ape2 la..kat jb..sempat gak la jenjalan kat cs jb...
.lau y xtau, city square...
aku pon baru 1st time g..he...walaupon dok jhor.terok...hahha
ok la tempat die, cme lagi serabut sikit, aku tgk mcm sunway piramd pon ade gak...

almaklumla, y kat kl aku pnah g, tp kat ngeri sendiri x.hahhaha...
la...nk cter nie, dalam dok sembng2 kat mcd 
ngn bdk junor part 3, pasal lect kami...(bkan mgumpat k)
kami didtangi oleh seorg pakcik y berkopiah, baju tshrt merah n suar jeans.

* okeh, pkck ats nie xde kne mngena ngn pkck 2 k...die xbsalah.hehheh

tetibe mintak duit....ayat die,(lebih kurg mcm nie la..)
"dik, pkck lapo, nk bli nasi, pinggang pkck sakit, dompet pkck kne curi...ic sume ilag."
okeh, niat aku memg xnk lyn die,..sebap aku se die bhong je...da biase da....
tp bile aku tgk die pkai kopiah, saudara aku sesama islam.
xkan aku xtlg....
n mmber aku lak xde wet kcik...
aku pon bagi la y aku mampu...
n dlm hati aku berkata.
"kalu die bhong, e2 urusan die dgn allah."
n sempat aku ckp pkck, gune duit nie tok kbaikan.
ye, aku tau duit 2 x byk, tp aku pcaye disisi allah lain.
then pkck 2 pon blah....
xlame lpas 2, aku g trun bwh...jmpe dak2 lain y mkn eskim kat baskin roobin.aku tgk je la..sebap belum mampu nk beli.hahhaha
tgah aku borak2 ngn sir aku, lect csting aku, en. halim .
ternampak pkck td kat coffe bean...mintak duit jugak....
hahhahah...memg confirm aku kene tipu......
lect aku lak, ngn slumber die, ikt pkck 2...n bile die npk ade org ikt die terus la pkck 2 lari...memg mase 2, aku pknk pngl polis je...
huh.hampeh.
mase 2, pkare ptame y aku pk. 
pkck 2 dah tue, leh pngl atok jugak.mintak duit org, tipu org,mcmane if die kne langgar o mati dlm die wat keje 2.ya allah!. mintak jauhkan...
sedih weh, seyes...
org islam mcm 2.
malu aku as islam.bg aku, byk lagi keje len, slen meminta2....
mungkin  die ade alasan sendiri kan..kite xtau...
tp aku berdoa agar pkck 2 bertaubat la.sebelum terlambat...T_T

pngajaran y aku dapat...jgn pcaya org sgt.n aku dah ade care aku sndiri kalu jmpe org mcm 2.heeee..
okeh, da abiz da...hahhaha.

p/s: harapan saye....nk dpt a+ tok semua sbjek...huhuhu...jdi budak baik n blaja sungguh2...amin.
bak kate kak wa, jgn mngalah sebelum kalh n my mum punye ayat perjuangan e2 sakit.tp hanya org y bersyukur sahaja dapat menilai kejayaan itu.
ade mksd tersirat disitu.harap difahami.
thanks my mum.love u so much!!!!


2 comments: