Thursday, July 26, 2012

berakhir nya tugas pertama



assalamualaikum...
kepada semua pembaca...
dari 9 mei sehingga 24 julai 2012..
saya telah mnjadi guru ganti disebuah sekolah di selatan tanah air ku . malaysia mula2 memg ketaq lutut mngajar mereka...
tp selepas bbrapa hari....seronok...heeee
bile aku jalan....bdk2 akan ckp...comel la ckgu nh....e2 1....lagi, adela bdk ckp...ckgu nh senyum aje...haha...n kawan die nyampuk,kan senyum 2 sedekah.hehe
tetibe out of idea plak..heeee
ok actualy nk bgtau je...seronok sgt mnjdi seorg guru...
marh, hepi...sume aku rase...
ade kelas yg prnah aku mrh, n aku dpt tgk plajar aku memg xfaham langsung ape aku ajo...
e2 la kekuatan doa seorg guru...
dalam 3 bulan nh....dapat jugak aku rasa jd guru kelas...
jd guru kelas tingkatan 2 al razi...
mcm2 ibuayah aku jumpe...yg duduk ngn nenek la...yg xdgr kate mkayah la...herm...anak2 muda zaman sekarang.....
lagi ap nk cter?
aku menngajar sivik tingkatan 4 & 5 serta geografi tingkatan 2...
ini pulak gambr meja aku selepas dikemas...hehe...cantik kan??
last day aku....mmg byk sgt gambo yg aku amek..heee...
kat fb aku...erm, last day jugak..2 pkara ygmmbuat aku tersenyum berlaku....
1. pg2 mase kelas aku yg pertama...ada 4org pelajar yg aku knl sgt! jumpe aku....
die nk jumpe,p aku xnk sebapa aku ade kelas...so, diorg cme bg aku nh....
ini yg aku dapat...
well, hati aku cukup tersentuh....aku berharap mereka2 telah insaf dan mahu belajar...
cme 1 hal, jgn sebapa kita yg xmahu belajar, org lain yg hatinya berkobar2 nk belajar xdpt ape yg dimahukan...=)
2. aku kne jumpe en. samion @pengetua sekolah semencu....
n guess...i got new job in my last day...haha
work as assistant teacher...
starting 1 august 2012..
with salary rm****...
okeh....sekian..
gambar 1 dari sepuluh kelas yg aku mngajar...
1 kelas average 32 darab 10...owh...320 pelajar yg aku ajar....heee
nk tgk gambo lain...g kat link bawah nh k...

1 comment:

  1. pergh..pergh..perghhhhhhhhhhhhhhhhhh......
    gud luck ima..... ^_^

    ReplyDelete